Nu ska celluliterna bort!

Posted on juli 20, 2011

0


Idag börjar mitt Beach 2011-projekt. Kan tyckas lite sent att börja när vi redan är i mitten av juli 😉 men jag åker på solsemester första veckan i september och har därför en och en halv månad på mig (jag vet, inte såå lång tid). Eftersom jag är en badkruka och sällan visar mig i bikini så är det inte något som vanligtvis bekymrar mig – mitt huvudsyfte är att hålla kroppen sund och frisk. Men nu ska jag testa nya produkter, och tyckte därför att det kunde vara roligt med en liten utmaning! 🙂 (Både för mig själv så att jag verkligen gör det hela vägen och för att testa om produkterna håller vad de lovar!)

De första produkterna jag ska testa heter CC-Cell och ingår i Fitline/Beautyline serien från PM International. Jag använder redan deras Cellernergiset med grundnäring och är mycket nöjd, därför ska det bli spännande att börja testa deras andra produkter. CC-Cell paketet består både av kapslar, som man tar morgon och kväll, och en lotion som man smörjer på kroppen. Produkterna stödjer fettförbränning och motverkar celluliter. Verksamma ämnen är CLA och L-carnitin.

Vad som gör mig intresserad av dessa produkter är PMI’s genomgående koncept med hög kvalitét, säkerhet och effekt. Annars är jag mest fokuserad på skönhet inifrån och ut, men efter att ha fått sådana otroliga effekter på deras näringsprodukter vill jag nu pröva något mer, för att se om alla deras produktern är lika bra! Även här använder man den patenterade NTC tekniken som ser till att rätt ämnen transporteras till rätt ställe i kroppen. Fascinerande tycker jag, som förstår vikten av att det verkligen kommer dit det ska!

Kvinnor som testat dessa produkter säger att huden verkligen känns slätare och mjukare, redan inom några veckor – så det ska bli spännande att se vad som händer. Har även visat sig vara effektiv på bristningar efter graviditet, viktupp-/nedgång osv.

Egentligen borde jag väl fotografera mig och mina celluliter före och efter och lägga upp här 😛 men det tänker jag inte göra! Ni får helt enkelt tro på min utvärdering sen när jag är klar! 😀

Om celluliter

När vi i dagligt tal pratar om celluliter menar vi gropig, så kallad apelsinhud som sitter framför allt på lår, höfter, vissa ryggpartier och ibland på mage och armarnas insidor.

Det hudläkare kallar för celluliter är inflammation i hudens bind- och fettväv som orsakas av bakterier. Den här texten kommer att fokusera på den första typen av celluliter,gropar i huden som många människor och framför allt kvinnor lider av.

Vår hud består av tre lager. Det översta lagret, överhuden, är mycket tunt och vattenavstötande. Nästa lager, läderhuden, är tjockare och består av ett nätverk med bindväv som ger huden styrka och spänst. I det djupaste lagret, underhuden, finns det först och främst fettceller och blodkärl. Här lagras och omsätts fett, vätskor, sockerarter, proteiner och kemiska ämnen.

Smala personer lider också av celluliter även om det är fler med övervikt som drabbas. Viktuppgång leder till att fettcellerna ökar i omfång och börjar trycka på blodkärlen, vilket påverkar blodcirkulationen. Blodkärlen försvagas och lymfkärlens förmåga att föra bort slaggprodukter försämras.

Sämre blodgenomströmning leder till vattenansamlingar i vävnader och bidrar till att toxiner och restprodukter inte transporteras ut utan fastnar i kroppen. Dessa ansamlingar tillsammans med trycket från uppsvällda fettceller ger gropar i huden som är ett kännetecken för celluliter.

Om huden är tunn eller pressen från fettvävnaden hög blir ojämnheterna tydligare. Kvinnor har tunnare hud än män och har därför mer celluliter.

från sund.nu

Jag återkommer med utvärdering så fort jag märker resultat, eller om jag inte skulle göra det! Jag testar även en del andra produkter, dels för att jag är nyfiken själv men också för att jag alltid vill veta vad det är innan jag rekommenderar vidare. Mer om dessa kommer ni att få läsa under sommar/hösten.

* sedan jag ökade mitt intag av mineraler har mina naglar börjat växa och blivit mycket starkare! Mina naglar har alltid varit mjuka som papper och alltid gått av vid det vita. Har aldrig haft långa naglar. Nu har jag nästan en halv cm vitt ”band” på varje nagel! För mig är det helt otroligt! Wow!

