Raw Food inspiration Tack!

Posted on juli 12, 2011

0


För ett tag sedan la jag in några Raw Food recept här i bloggen, inspirerad efter en kurs hos YogaSthlm. Tyvärr har jag inte tagit mig tid att handla hem, planera och laga mer Raw Food sen dess. För det krävs lite planering och underlättar om man har fler ingridienser hemma, annars blir det rätt trist. Men nu känns som rätt tid att ta tag i det här igen, jag vill verkligen lära mig mer och få in det som en ny vana! Det ÄR såå gott. Och nu på sommaren har man inte samma behov av varm mat, så det är perfekt tillfälle att komma igång!

Surfade runt lite och hittade fler bra sidor (lägger in de under länkar sedan). På Wellnessgudie, där jag själv har bloggat lite tidigare finns en bra artikel med tips på hur du får in Raw Food i ditt liv. Tex att välja en dag i veckan som man kör Raw Food till en början, så att man kan förbereda sig innan, se till att handla hem alla ingridienser för att underlätta – tips som hjälper dig att lättare komma in i Raw Food-rutiner helt enkelt! 🙂 Läs hela artikeln här.

Raw food by Erica är en underbar sida, jag gillar speciellt den här, där hon beskriver (med recept) hur en dag med Raw Food kan se ut. Här får du mumsiga recept för en hel dag, du slipper tänka själv och det vattnas i munnen redan när du läser recepten! 😉 Anmäl dig till hennes nyhetsbrev så får du recept för hela veckan på söndagar! Hon har också en webshop med varor som kanske inte finns i din matbutik.

Har du tips på bra Raw Food sidor eller något smarrigt recept? Lämna gärna en kommentar! Nu ska jag skriva en shoppinglista!

 

