För bra för att vara sant?

Posted on juli 8, 2011

0


Jag får nästan dagligen nypa mig i armen nuförtiden – undrar om man kan ha det såhär bra?! Jag har  förmånen att jobba med det jag brinner för – att hjälpa människor till bättre hälsa! Idag hade jag ett möte med några kollegor, vi satt ute i solen, grillade, pratade, planerade och inspirerade. Helt ljuvligt!

Vi jobbar alla med Filtines näringstillskott och flera gånger kom vi in på det här med hur svårt människor har för att tro på något som låter ”för bra för att vara sant”, medans de utan att blinka stoppar i sig läkemedel som vi vet är syntetiska och har dokumenterade biverkningar. Här pratar vi om ett tillskott gjort på frukt och grönsaker, som vi använder själva, våra familjer använder det och många i vår närhet. Alla inklusive vi själva har fått väldigt positiva effekter, i många fall överraskande. En del har varit i väldigt dåligt skick när de började medans andra av oss ansågs oss vara friska. Alla märker skillnad. Självklart vill vi, som brinner för att hjälpa människor sprida detta vidare! Många är öppna, positiva och nyfikna, vill gärna prova – och de som väl har provat ångrar sig inte! 😉

Men ändå möts vi med skeptisism, misstänksamhet och ifrågasättande från många håll. Den svenska jantelagen träder in (eller vad man nu ska kalla det?) Det låter för bra för att vara sant, så det kan inte stämma (skulle jag lura mina egna vänner?), vet du verkligen vad det innehåller (JA vi har kollat produkterna väldigt noga, och vet DU vad allt du stoppar i dig annars innehåller skulle jag vilja fråga då?) eller så vill de varna oss så att vi inte blir lurade (av vem då, effekterna jag upplevt är ju verkliga!?) och säkert vill jag bara tjäna pengar på att sälja det här (vem tjänar inte pengar på sitt jobb?) …

Jag är inte ute efter att omvända dessa personen, jag tycker bara att det är tråkigt. Eller rent av skrämmande, att vi lever i en värld där det normala och ofarliga är att äta halvfabrikat, snabbmat och knapra alvedon så fort vår kropp försöker säga något, och där vi är rädda för det naturliga och helt ofarliga näringstillskott… Där läkare varnar patienterna för att blanda med tillskott samtidigt som de skriver ut sina mediciner. Är det verkligen såhär det var tänkt? Nej, jag vill uppmana till reflektion och nyfikenhet! Självklart ska man ifrågasätta och vara kritisk också, men ”rätt” saker… Huvudvärk beror inte på alvedonbrist. Vi vet att maten inte innehåller tillräckligt med näring idag. De slantar jag tjänar på att sälja en burk tillskott är en droppe i havet mot vad läkemedelsindustrin tjänar på att hålla oss sjuka. Det är upp till dig att välja vad du ”vågar” pröva eller inte och att välja vem du tror det är som försöker lura dig…

