Vad drömmer du om?

Posted on juni 26, 2011

0


Det är konstigt, jag tror hela tiden att jag ska få mer tid att blogga, men det verkar som det blir tvärtom! Stämmer verkligen som man brukar säga – det går fort när man har roligt 🙂

Jag har nog aldrig haft s roligt som jag har på jobbet just nu! Jag får jobba med det jag brinner för – att hjälpa människor må bättre, men nu handlar det inte längre bara om den fysiska hälsan, utan även den mentala, emotionella och själsliga hälsan. Att skapa en bättre livskvalitét helt enkelt!

Jag har gått från att enbart göra behandlingar till att börja samarbeta med andra som också vill sprida hälsa, och coacha/träna/utbilda dem som vill förändra sitt liv. DET är bland det roligaste jag gjort. Att få väcka människors drömmar till liv igen! Tänk så många drömmar vi hade när vi var små. Kanske drömde du om att bli astronaut eller prinsessa? Vi trodde att allt var möjligt och såg inga begränsningar. Men ju äldre vi blev desto mer begränsade blev våra drömmar. Vi fick lära oss att saker var svåra, att vi inte skulle klara av det och att det kanske tom var omöjligt! Känner du igen dig? I vuxen ålder kanske vi drömmer om en sommarstuga, en ny bil eller båt – men våra drömmar håller sig inom realistiska ramar. Ingen idé att önska sig något man ändå inte kan få. Dessutom är det lite fult att önska sig för mycket, man ska ju vara nöjd med det man har. Vi borde vara nöjda om vi har tak över huvudet, ett jobb och om familjen mår bra.

Och visst kanske det är det viktigaste. Men det betyder inte att vi inte får önska oss mer, eller att vi inte förtjänar något bättre! Jag vill väcka era drömmar till liv igen, visa att möjligheterna finns! Och oj så roligt vi har när vi börjar drömma! Och så mycket som börjar hända! Människors liv börjar förändras, precis i den riktning de bestämt sig för att ta. Möjligheterna finns där ute, det gäller bara att bestämma sig – vad är det jag vill ha, och vad behöver jag göra för att komma dit?

Oftast handlar det om ekonomiska begränsningar – oavsett vad det är vi vill ha. Även om det handlar om mer tid med barnen så behöver vi pengar för att skapa den tiden, och genom att jobba mera för att få mer pengar så får vi ju inte mer tid utan tvärtom mindre.

Vi har hittat ett fantastiskt redskap som erbjuder oss möjligheter att få mer tid och mer pengar, samtidigt som vi hjälper fler människor att må bättre – det låter nästan för bra för att vara sant, men det fungerar, och som jag skrev här tidigare, så har jag aldrig haft såhär roligt! För vilket jobb kan vara bättre än att hjälpa människor till bättre hälsa, livskvalitét och ekonomi, och få väcka deras drömmar till liv igen?!

Tycker DU att det här låter spännande och vill vara med så kontakta mig! Vi har alltid plats för fler som vill skapa sitt drömliv! 🙂

