20 dollar presentkort på McDonalds för en injektion av kvicksilver o annat gift – någon som blir sugen?

Posted on maj 15, 2011

1


Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser detta. Kan man verkligen locka föräldrar att vaccinera sina barn för 20 dollar på Mc Donalds?… Jag hoppas verkligen att fler och fler läser på och fattar kloka beslut och inte låter sig påverkas av deras skrattretande lockbeten! (Lite intressant är det ju om man börjar fundera på hur multinationella företag samarbetar, men det är ett annat inlägg… För er som är intresserade hittade jag ett intressant inlägg som berör detta när jag surfade runt lite).

Tyvärr slutar det inte här. Läste på en annan sida att man på en skola ”motiverar” (läs mutar)  eleverna att vaccinera sig genom att lotta ut iPads (!!) Ju fler vaccinationer man tar desto fler lotter i tävlingen… Skrämmande eller hur?

Självklat trycker man på deras samveten för att påverka, och slippa komma med saklig information om de biverkningar som finns:

“This contest is made possible by a donation from Cora and Paul Harrison in memory and honor of their daughter, Julia, who died of meningococcal disease. The family has chosen to honor Julia’s memory by promoting adolescent vaccinations in the hope that no other family will lose a child to a vaccine-preventable disease. Please help honor Julia by making sure your child is fully vaccinated!” 

Det här gör mig riktigt arg, och mer motiverad att fortsätta sprida information som annars undanhålls från oss och som förväntas lägga vår hälsa och våra liv i händerna på företag som enbart tänker på pengar! Vilket fulspel! Hur reagerar du? Kommentera gärna!

