Vi har alla kraften inom oss

Posted on maj 7, 2011

0


Hittade denna fina berättelse i en tidning idag, som jag gärna vill dela med er. Måste ju blanda upp med lite positiva inlägg bland allt elände jag annars informerar om 😉 Jag är övertygad att vi alla har kraften inom oss att genomföra det som krävs för att nå dit vi vill, om vi verkligen vill det!

”En kvinna gick till byns trollkarl och frågade om råd. ”Min lille styvson avskyr mig”, sa hon. ”Kan du hjälpa mig att vinna hans kärlek?” Trollkarlen svarade att han kanske kunde, men då måste hon skaffa fram tre morrhår från ett lejon. ”Det är omöjligt”, sade kvinnan och gick. Men på kvällen bar hon ut ett köttstycke och lade i öknen. Sen såg hon på avstånd hur ett lejon fann det. Dag efter dag gick hon tillbaka med kött och stannade varje gång allt närmare platsen. Till sist åt lejonet ur hennes hand. Då ryckte hon loss tre morrhår och gick till trollkarlen. ”Här är de”, jublade hon. Han tog dem och släppte dem i elden. ”Varför gör du så?”, skrek hon. ”För att den som kan rycka loss ett lejons morrhår behöver ingen magi”, svarade han. ”Det står i din egen kraft att nå det du vill.”

