Med tillräckligt med kunskap blir ingenting svårt…

Posted on april 13, 2011

2


Igår var jag och en kollega och lyssnade på Finlandssvenskan Linda Karlström från Österbotten. En trebarnsmor och radikal vaccinmotståndare. Hennes stora intresset för naturlig hälsa fick sin verkliga början då äldsta barnet skadades av sin första spruta. Numera arbetar Linda aktivt med att sprida info om riskerna med vacciner.

Även om jag sedan länge känt till farorna med vacciner och redan bestämt mig i vaccinationsfrågan när det gäller mina framtida barn så fick det hela en helt ny innebörd efter att ha hört Linda igår. Under tre timmar bombarderade hon oss med fakta, statistik och studier varvat med filmklipp och hennes personliga erfarenheter på ett så inspirerande och engagerande sätt att jag och flera med mig hade nära till tårar mest hela kvällen… Jag var både berörd och upprörd när jag gick därifrån och kunde lätt konstatera att det här var den bästa och kanske viktigaste föreläsningen jag varit på hittills (och ni som följer bloggen vet att det är en hel del…)

Jag skulle gärna förmedla allt det Linda berättade här på en gång, men jag vet att det blir för mycket att ta in om man ska läsa allt och jag skulle inte klara av att skriva ner,  formulera och förmedla det på det sätt Linda gjorde igår. Men jag kommer inte kunna släppa ämnet utan att göra något mer. Så fler blogginlägg kommer det garanterat att bli. Och jag kommer läsa på, lära mig mer och sätta mig in i detta, för att sedan sprida informationen vidare till alla den berör.

Om jag inte gör det, kommer jag inte kunna se våra oskyldiga barn i ögonen, när jag vet vilken skada de utsätts för utan att någon reagerar. Har vi verkligen blivit sådana ”nickedockor” här i Sverige att vi går på allt vad myndigheterna säger utan att ifrågasätta? Tror vi verkligen att de vill vårat bästa och att det inte finns något ekonomiskt intresse bakom, eller orkar vi bara inte reagera?? Det här gäller såklart inte bara vaccinationerna utan det mesta vi tutas i. Men nu gäller det oskyldiga små spädbarn som någon måste stå upp för och börja protestera. Vem vill vara med?

Linda sa mycket bra igår, men en enkel liten sak hon sa var det här: Många säger att det är så svårt att veta hur man ska göra (vaccinera eller inte). Vad menar du med svårt? undrar Linda. Det beror bara på vilken kunskap man har. Frågar du mig vad 2+3 är så kan jag lätt svara 5, men frågar du en ettåring kommer han/hon tycka att det är svårt. Skaffa dig kunskap så är det inte svårt. Det vi får höra är inte hela sanningen. Och det är upp till dig att ta reda på resten.

Jag kommer som sagt att göra fler inlägg i ämnet och lägga upp länkar eftersom jag ser det här lite som mitt nya uppdrag efter gårdagskvällen 🙂 Det finns mycket information där ute. LÄS! Ta reda på fakta innan du vaccinerar dig eller ditt barn! Skaffa dig tillräckligt med kunskap så att du kan fatta ett beslut som känns riktigt och säkert för dig. Börja med att läsa bipacksedeln för vaccinet du funderar på att ta. Känns innehållet och biverkningarna som en OK risk att ta? Känner du någon som är gravid, har små barn eller av andra anledningar ska vaccinera sig/sina barn? Dela med dig av den här informationen så att de kan fatta ett beslut utifrån kunskap istället för den ”propaganda” som kommer från läkemedelsindustrin.

Här kan du läsa mer i Lindas blogg ”Obesprutat

Posted in: Vaccinationer